Sacrul prin film (2)

Sacrul prin film: o abordare simbolică a discursului teologic în cinematografie – Dionis Bodiu, Editura Ratio et Revelatio, Oradea, 2018, 177 p.

“În anul 1972, prin publicarea cărții Transcendental Style in Film, Paul Schrader deschide seria analizelor făcute de către teoreticieni asupra posibilităților pe care le are la dispoziție filmul de a se recomanda ca artă religioasă. El analizează în detaliu stilul de discurs cinematografic al unor regizori din acea perioadă, stabilind interesante legături între filmele lui Yasujiro Ozu și pictura Zen, cele ale lui Robert Bresson și iconografia bizantină, respectiv, cele ale lui Carl Dreyer și arhitectura gotică. Concluzia sa îndrăzneață: el va pretinde nici mai mult nici mai puțin decît că stilul celor trei cineaști amintiți mai sus face posibilă manifestarea divinului. Aceasta implică, printre altele, un fapt care merită analizat în detaliu, anume că există mijloace stilistice, proprii mediului filmului, care încapsulează un discurs transcendental în ele însele și care pot să producă spectatorului o întîlnire cu sacrul.” (p. 66)

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s